Aluevaalit 2022

UUDENKAUPUNGIN KOKOOMUKSEN ALUEVAALIEHDOKKAAT 2022

Laura Kontu

Psykologi, henkilöstön kehittämispäällikkö

Olen 37 -vuotias nainen Varsinais-Suomesta. Perheeseeni kuuluu aviomies Matti ja kaksi pientä tytärtä Aurora ja Matilda.

Asumme perheemme kanssa Uudessakaupungissa, mutta olen syntynyt Turussa ja asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Kaarinassa, jossa vanhempani asuvat edelleen. Olen asunut suurimman osan aikuiselämästäni Turussa ja viimeiset 3 vuotta Uudessakaupungissa. Voin näin ollen väittääkin olevani ”aidosti alueella.

Olen koulutukseltani psykologi ja työskentelen henkilöstön kehittämispäällikkönä suuressa teollisuusalan yrityksessä. Keskityn työssäni oman tiimin esimiestyön lisäksi erityisesti johtamisen ja organisaation kehittämiseen. Olen työskennellyt urani alkupuolella myös kuntoutuspsykologina, joka on antanut minulle arvokasta kokemusta ja näkemystä SoTe -puolen asioihin.

Aluevaaliehdokkaana minulle on tärkeää huomioida koko hyvinvointialueen tarpeet sote -palveluiden järjestämisessä sekä kehittää monipuolisten palveluntarjoajien välistä yhteistyötä.

Raimo Löfstedt

Ylikonstaapeli, eläk.

Olen 60-vuotias hiljattain Lounais-Suomen poliisilaitoksen valvonta- ja hälytyssektorilta eläköitynyt ylikonstaapeli.

Kuntapolitiikassa olen nyt mukana kolmatta kautta kaupunginvaltuutettuna ja elokuussa tulin valituksi Uudenkaupungin kaupungin hallituksen puheenjohtajaksi. Maakuntavaltuustossa on menossa toinen kausi. Edellisellä kaudella toimin Kokoomuksen maakuntavaltuustoryhmän puheenjohtajana.

Aluevaaliehdokkaana pidän tärkeänä arjen turvallisuutta. Palvelut pitää jokaisen saada mahdollisimman läheltä ja oikea-aikaisesti.